30.6.06
Απάντηση στο τελευταίο post του Κώστα Παππή
Παραθέτω ορισμένες σύντομες απαντήσεις στα ερωτήματα και στους προβληματισμούς που θέτει ο Κώστας Παππής στο τελευταίο του post. Με italics παρουσιάζονται τα γραφόμενά του.
Μας απαγορεύθηκε η είσοδος στους χώρους εργασίας μας και η εκτέλεση των καθηκόντων μας. Γιατί;
Γιατί δεν τα εκτελείτε καλά.
Ασκώ το αυτονόητο δικαίωμα για διάλογο μαζί σας.
Θυμόμαστε την ανάγκη για διάλογο μόνο σε περιόδους κατάληψης.
Συμφωνούμε όλοι ότι η Παιδεία στη χώρα μας βρίσκεται σε χρόνια κρίση.
Ποιοι είναι υπεύθυνοι για την παραπάνω κατάσταση; Μήπως οι "περαστικοί" φοιτητές;
Συμφωνούμε όλοι ότι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η Ελληνική κοινωνία περνάει βαθιά κρίση.
Μήπως πάλι φταίνε οι φοιτητές;
Όμως τι πετυχαίνεται με την κατάληψη και το κλείσιμο του Πανεπιστημίου;
- Πρώτον, καταργείται στην πράξη ο ρόλος του Πανεπιστημίου, που είναι, όπως ειπώθηκε, η επιστημονική διερεύνηση της πραγματικότητας και η προώθηση της γνώσης. Στέλνονται στο σπίτι τους όλοι οι συντελεστές αυτής της διαδικασίας (η τεράστια πλειοψηφία των φοιτητών συμπεριλαμβανόμενη). Χωρίς καν να τους δοθεί η δυνατότητα, μέσα από την επικοινωνία και το διάλογο, να συμμετάσχουν στην αναζήτηση και στην προώθηση λύσεων και προσεγγίσεων για έξοδο από την κρίση, η οποία οδήγησε στην κατάληψη.
- Καταργείται στην πράξη το Πανεπιστημιακό άσυλο, που έχει κατακτηθεί με αγώνες και αίμα (όχι από τη σημερινή φοιτητική γενιά), με σκοπό την απρόσκοπτη και ελεύθερη ανάπτυξη και ανταλλαγή γνώσεων και ιδεών. Εμφανίζονται οι ίδιοι οι φοιτητές να παραβιάζουν το άσυλο, ένα χώρο εξ ορισμού απαραβίαστο από οποιονδήποτε, αφού επεμβαίνουν και απαγορεύουν τη χρήση του Πανεπιστημίου στα άλλα μέλη της Πανεπιστημιακής κοινότητας.
- Νεκρώνεται κάθε λειτουργία του Πανεπιστημίου, απαγορεύεται κάθε επικοινωνία του με τον έξω κόσμο (π.χ. με άλλα πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό) με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται ή και να ματαιώνονται επιστημονικές συνεργασίες, επαφές και ανταλλαγές.
Τα παραπάνω ενδεχομένως να ίσχυαν αν "υπό κανονικές συνθήκες" (μη κατάληψης) όλα δούλευαν ρολόι. Δε συμβαίνει, όμως, αυτό. Και το αίμα δεν είναι "αίμα γενιάς" (για να μην τρελαθούμε...)
Και όλα αυτά όταν κανείς δεν γνωρίζει ποια είναι ακριβώς τα αιτήματα που προβάλλονται και πώς τεκμηριώνονται. Απόδειξη; Aς ρωτηθεί ένας Πειραιώτης, ακόμα κι ένας που ζει στη γειτονιά μας, ποια είναι τα αιτήματα και οι στόχοι της κατάληψης. Κανείς δεν γνωρίζει.
Όχι δα... Τελευταίο παράδειγμα η Γαλλία. Στο κάτω κάτω της γραφής, ο κάθε "Πειραιώτης" μαθαίνει μόνο αυτά που του σερβίρει ο κάθε Χατζηνικολάου. Μήπως μας είπανε για τις πορείες συμπαράστασης στη Γαλλία ή για τα δρώμενα έξω από την ελληνική πρεσβεία στο Ελσίνκι;
Και όλα αυτά, όταν δεν έχει αναπτυχθεί κανενός είδους σχέδιο αγώνα, καμιά κλιμάκωση μορφών κινητοποίησης, ώστε στην κορύφωση να επιχειρηθεί η έσχατη μορφή πάλης. Όλα έγιναν για να αποφασιστεί, μια κι έξω, κάτι που έμοιαζε με περίπατο...
Άλλοι αποφάσισαν μια κι έξω να προσπαθήσουν να νομοθετήσουν μέσα στο κατακαλόκαιρο...
Είναι βέβαιο ότι χωρίς αγώνα δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στο χώρο της Παιδείας. Όμως κανένας αγώνας δεν δικαιώνεται, δεν φέρνει αποτέλεσμα, αν αναπτύσσεται στο κενό, χωρίς ενημέρωση και συμμετοχή, αν δεν έχει εξασφαλίσει συμμαχίες, αν δεν έχει στρατηγική, δηλαδή στόχο και σχέδιο δράσης, αν οι αρνητικές συνέπειες είναι περισσότερες από το αναμενόμενο κέρδος.
Καταρχήν οι μεγαλύτεροι συνδικαλιστικοί φορείς της χώρας εξέφρασαν τη συμπαράσταση στον αγώνα των φοιτητών. Επιπλέον, κανένας αγώνας δε δικαιώνεται, δεν φέρνει αποτέλεσμα, αν δε γίνει.
Τα παραπάνω γράφτηκαν υπό τους ήχους των:
Death In Vegas - Hands Around My ThroatM83 - Don't Save Us From The Flames
1. Ο Παππής έχει blog. Όταν θέλεις να απαντήσεις σε ένα post του, νομίζω ότι οφείλεις να απαντάς με comment στο blog του, όχι στο δικό σου blog. Βασική αρχή. Ή όχι;
2. Όταν απαντάς σε έναν επώνυμο, οφείλεις να απαντάς επώνυμα. Ο Παππής έγραψε επώνυμα. Εσύ;
3. Για το θέμα της κατάληψης, που είναι το βασικό θέμα του post του, ο Παππής εκφράζει αντιρρήσεις και τις τεκμηριώνει, έστω και με ένα κείμενο γραμμένο το 1995. Εσύ ουσιαστικά σφυρίζεις κλέφτικα. Αυτό εσύ το λες "απάντηση στο post του Παππή";
4. Όταν του απαντάς "γιατί δεν κάνετε τη δουλειά σας καλά", εννοείς τον ίδιο; Ή μιλάς γενικά, ρίχνοντας κεραυνούς επί δικαίων και αδίκων, όπως συνηθίζουν κάποιοι να μιλούν βάζοντας τους άλλους όλους στο ίδιο τσουβάλι;
5. Όταν του απαντάς "θυμόμαστε το διάλογο μόνο σε περιόδους κατάληψης" εννοείς τον ίδιο; Κι εγώ που νόμιζα ότι 5 χρόνια στο Παπί επιδίωκε το διάλογο (με τις γνωστές για τον ίδιο συνέπειες...).
Όσο για τη συμπαράσταση "των μεγαλύτερων συνδικαλιστικών φορέων" και τα άλλα σχόλιά σου, είμαι βέβαιος ότι απηχούν κάποιο ιδιότυπο humor, όχι πάντα ευθύβολο. Σε εκφράζουν; Έσο ειλικρινής!
Απαντάω κι εγώ ως ανώνυμος, παίρνοντας παράδειγμα από σένα!
1. Δεν το θεωρώ βασική αρχή. Ίσως, όμως, ήταν καλύτερα.
2. Δεν αντιλαμβάνομαι για ποιο λόγο θα πρέπει να γράφω και να απαντάω επώνυμα. Η υπογραφή δε δίνει αξία στο κείμενο.
3. Ας δεχτώ ότι σφυρίζω κλέφτικα. Όταν σταμάταγα το σφύριγμα, θα έγραφα πρώτα για την κυβέρνηση και τα κόμματα, μετά για τις διοικήσεις των Πανεπιστημίων, μετά για τα μέλη ΔΕΠ και τέλος για τους φοιτητές. Δεν είναι άστοχο να ασχολείσαι πρώτα με τον "τελευταίο τροχό της αμάξης" (σε επίπεδο εξουσίας);
4. Δεν εννοώ τον ίδιο, μιλάω γενικά (ισχύει για το σύνολο του προηγούμενου post μου και για το παρόν σχόλιο). Είναι βέβαιο πως υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν πολύ καλά μέρος της δουλειάς τους. Ως σύνολο, όμως, δεν τα πάμε και τόσο καλά...
5. Ισχύει το παραπάνω. Ωστόσο, πέρα από το διάλογο που αναπτύσσεται (ή δεν αναπτύσσεται) στο Παπί, περιμένω τις επίσημες θέσεις της Διοίκησης του Πανεπιστημίου και των Τμημάτων (αφού, φυσικά, προηγηθεί διάλογος με τους φοιτητές).
Όσο για τα υπόλοιπα σχόλιά μου, τα διαβάζω και τα ξαναδιαβάζω και δε βρίσκω τίποτα το humorous.
<< Κεντρική



